Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Szemicandleshop Webáruház,
Hatályba lép: 2020. 07. 29.
I. ÁSZF CÉLJA, BEVEZETÉS
A jelen ÁSZF célja, hogy a Szemicandleshop Webáruházban (www.szemicandleshop.hu) történő vásárlásra vonatkozó rendelkezéseket meghatározza. A Szemicandleshop Webáruházat (a továbbiakban: Webáruház) Kossik Claudia Éva egyéni vállalkozó (székhely: 2045 Törökbálint, Zengő utca 42., adószám: 68678034-2-33, nyilvántartási száma: 52090947, Vevőszolgálat telefonszáma: 0670/624-6454, e-mail címe:
info[kukac]szemicandle[pont]com, a továbbiakban: Üzemeltető üzemelteti.
A jelen ÁSZF-et az Üzemeltető bármikor, a szerződéskötő fél (a továbbiakban: Megrendelő vagy Vásárló) hozzájárulása nélkül jogosult egyoldalúan, a jövőre vonatkozóan módosítani. Az ÁSZF módosításról a szemicandleshop.hu weboldalon keresztül értesíti a Vásárlót.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre az Üzemeltető kialakult gyakorlata, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) mindenkori rendelkezései, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
A megrendelés kizárólag a Webáruház-ban leadott megrendelés útján lehetséges. Az Üzemeltető nem fogad el, és a jelen ÁSZF nem terjed ki a telefonon, telefaxon, postai úton levélben, e-mailen, vagy egyéb, a Webáruházban-ban történő megrendeléstől eltérő módon leadott megrendelésre.
Az Üzemeltetőnél jelenleg nincs alkalmazásban a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, az Üzemeltető nem aláírója magatartási kódex-nek.
II. FOGALMAK, ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
Fogyasztó:a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Járulékos szerződés:olyan fogyasztói szerződés, amely távollevők között vagy üzlethelyiségen kívül kötött szerződéshez kapcsolódó egyéb termék értékesítésére, vagy szolgáltatás nyújtására irányul, amelyet a vállalkozás vagy a vállalkozással kötött megállapodás alapján harmadik személy nyújt.
Jótállás:a Polgári Törvénykönyv szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás.
Távollévők között kötött szerződés:olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Termék:ingó dolog, kivéve a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés folytán eladott dolog.
Vállalkozás:a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vásárló: Fogyasztó és Vállalkozás összefoglaló elnevezése.
Vendég felhasználó:a regisztráció nélküli Vásárló
III. A VÁSÁRLÁS MENETE
1. Megrendelhető termékek
Az Üzemeltető a szemicandleshop.hu weboldalon megtalálható, internetes katalógusában teszi közzé a Vásárlók által megrendelhető termékeit. Egyes megrendelhető termékek kizárólag a Szakmai Vásárlók számára, míg más termékek minden regisztrált vásárló számára elérhetőek.
2. Regisztráció, bejelentkezés, megrendelés
A megrendelések feladása két módon történhet:
- regisztráció nélküli Vendég felhasználóként vagy
- regisztrált Vásárlóként.
Regisztrált Vásárló esetében a megrendeléshez szükséges, hogy a Vásárló felhasználóként belépjen a rendszerbe, a www.szemicandleshop.hu weboldalon.
A regisztrációhoz szükséges a regisztrációs ív valós adatokkal történő hiánytalan kitöltése, valamint annak megerősítése, hogy a Vásárló az ÁSZF-et, valamint az Adatkezelési Szabályzatot megismerte és elfogadja, továbbá hozzájárul adatai Üzemeltető általi kezeléséhez. A regisztráció a regisztrációs oldalon történik, melynek során a következő (személyes) adatok megadására van szükség:
• Vezetéknév
• Keresztnév
• E-mail cím: A rendszer erre a címre küldi az értesítéseket, szükséges az egyeztetésekhez is.
• Telefonszám: Az Üzemeltető ezen a számon egyezteti a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat, valamint a kiszállításért felelős partner ezen a számon egyeztet a csomag átvételéről.
• Cégnév, amennyiben ezzel kíván a vásárló vásárolni
• Szállítási cím és számlázási adatok: Amennyiben ezek különböznek, mindkettőt meg kell adni a regisztráció során. A szállítási címet pontosan szükséges megadni (pl. lépcsőház, épület, emelet, ajtó, kapucsengő).
• Jelszó: Tetszőlegesen megválasztható jelszó, a rendszerbe való belépéshez szükséges
• Jelszó ismét: Ellenőrzés, az esetleges elütések kiszűrésére
Ezek az adatok minimálisan szükségesek ahhoz, hogy a Vásárló a rendszerbe be tudjon lépni, illetve a kiválasztott termékeket szállítani tudjuk. A regisztrációs íven található”Regisztráció” gomb megnyomásával lezárul a regisztráció folyamata. Ezt követően a Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával tud belépni a rendszerbe.
Az Üzemeltető a megrendelést csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Vásárló által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből eredő károkért az Üzemeltető felelősség nem terheli.
A megvásárolni kívánt termékeket helyezze a kosárba, ez a termékoldalon a kiszerelés kiválasztását követően, a „kosárba” ikonra történő kattintással lehetséges. Alapértelmezésben 1 (egy) darab kerül a kosárba, ha ennél többet szeretne egy-egy termékből vásárolni, akkor a termékoldalon, vagy a kosáron belül a terméknél egyszerűen írja át a számot a kívánt mennyiségre.
Ha közben meggondolta magát, vagy csak véletlenül tett be egy terméket a kosárba, ugyanitt lehetősége van a kosárból való kivételre is, a termék mellett található piros „x” jelre történő kattintással.
Amennyiben a vásárlás mellett dönt, kattintson a „Kosárösszesítő” alatt található “Tovább a pénztárhoz” gombra. Ekkor a Számlázási és szállítási adatokhoz jut, melyeket regisztrált Vásárló esetén a rendszer a regisztráció során megadott adatok alapján automatikusan kitölt, azonban itt lehetősége van az adatok megváltoztatására is.
Amennyiben Vendég felhasználóként vásárol vagy regisztrált Vásárlóként a számlázási címet a regisztráció során nem töltötte ki, azt itt szükséges megadnia. Regisztrált Vásárló esetén amennyiben a szállítási cím különbözik a regisztrációkor megadott címtől, a rubrika kipipálását követően megadhatja az új címet, ezt a címet a profiloldal eltárolja, mint szállítási cím, így a következő vásárláskor – ha nem kerül módosításra – a rendszer automatikusan ezt másolja át. A sikeres kézbesítéshez szükséges, hogy a megadott postázási címen pontosan beazonosítható legyen, milyen néven kit kell keresni a csomaggal.
A következő lépés a fizetési kötelezettséggel járó „Megrendelés elküldése” gombra kattintva a vásárlás véglegesítése, melyről a rendszer minden esetben e-mail üzenetet küld, és amely a „Fiókom” menüben a „Rendeléseim” almenüben ellenőrizhető. Jelen ÁSZF elfogadása regisztrált Vásárlók esetén a regisztráció folyamán, Vendég felhasználó esetén pedig a megrendelés elküldését közvetlenül megelőzően történik.
3. A termékek ára
A termékek aktuális kiskereskedelmi árát a weboldalon található érvényes termékkatalógus tartalmazza. Az árak forintban értendők, és tartalmazzák az ÁFA-t. A terméknél feltüntetett ár nem tartalmazza a szállítási költséget. A fizetendő összeg minden esetben megegyezik a kosár végösszegével. A kosár végösszege tartalmazza a szállítási költséget is. Az Üzemeltető a Webáruházban közzétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rendszer a kosár értékét mindig az aktuális, adott regisztrált felhasználóra vonatkozó árakkal számolja. Az árak módosítása a már megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben az Üzemeltető a tőle elvárható gondos eljárás ellenére is hibás vételárat tüntet fel, különösen, ha az nyilvánvalóan téves (pl.: a termék általánosan elfogadott piaci árától nagymértékben eltérő ár, vagy egy esetleges rendszerhiba, pl. 0 Ft vagy 1 Ft kerül feltüntetésre), akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket a hibásan megjelölt áron értékesíteni. Ebben az esetben az Üzemeltető felajánlja a tényleges áron történő értékesítést és amennyiben Vásárló azt nem fogadja el, a megrendelés törlésével elállhat a vásárlástól.
4. Fizetés módja
Megrendeléskor a belföldi szállítási címet választó, forintban fizető Vásárló választhat, hogy a megrendelt termékek vételárát a termékek rendelésekor előre utalással vagy a termék átvételekor utánvétes fizetéssel (készpénzben) egyenlíti ki. Az utánvétes fizetési mód díja 550,-Ft.
Előre utalásnál a visszaigazolásban meghatározottak szerint kell eljárnia. A sikeres megrendelést és fizetést követően (amikor az utalás bankszámlánkon jóváírásra került) kiszállítjuk a megrendelt terméket. Számlaszám: 10918001-00000098-14900001 UniCredit bank
Utánvétes fizetés a termék átvételekor
Amennyiben a Vásárló által megadott szállítási címről átvétel nélkül visszaküldésre kerül a csomag, a továbbiakban arra kizárólag az összes költség előre történő megfizetésével fogadjuk el a megrendelést. Postafiók címre nem áll módunkban utánvétes küldeményt küldeni. Az Üzemeltető fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy az utánvétes megrendelést üzleti kockázat függvényében visszautasítsa, és előre fizetést kérjen. Erről a Vásárló értesítést kap.
5. Visszaigazolás
Az Üzemeltető a Vásárló részére a megrendelést elektronikus úton, a Vásárló által megadott email címre küldött e-mailben visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazolás a Vásárló megrendelésétől számított 2 (két) munkanapon belül a Vásárló részére nem érkezik meg, úgy a Vásárló vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül megszűnik. Az Üzemeltető a megrendelés teljesítésére csak abban az esetben köteles, ha a megrendelést visszaigazolta. A szerződés a visszaigazolás Vásárló részére történő megérkezésével jön létre. A Vásárló részére a visszaigazolás akkor tekintendő megérkezettnek, amikor a visszaigazolást tartalmazó e-mail a Vásárló számára hozzáférhetővé válik. A szerződés létrejöttével az Üzemeltető köteles a termékek kiszállítására, és Vásárló köteles a termékek vételárának a megfizetésére.
6. A termékek átadása-átvétele, szállítási módok
6.1. Szállítási idő
Az Üzemeltető által vállalt szállítási határidő a megrendelés visszaigazolásától, azaz a szerződés létrejöttétől számított átlagosan 3-10 nap. A megrendelt termék(ek) futárszolgálatnak adásának idejéről e-mail értesítést kap a Vásárló. A termékek kiszállítása a termékek futárszolgálatnak történő átadásától számított 1-4 munkanapon belül, 8 és 17 óra között történik. Ha az Üzemeltetőnek a meghatározott termék nem áll rendelkezésére raktáron, köteles erről a Vásárlót a kiszállítás előtt tájékoztatni és leegyeztetni a rendelés további menetét.
6.2. Szállítás
A kiszállítást aMPL/GLS vagy a cég munkatársa futárszolgálat látja el. E mellett lehetőség van a személyes átvételre, mely esetben az Üzemeltető e-mailben értesíti a Vásárlót megrendelt termékei összekészítésének megtörténtéről. A Vásárló csupán ezen értesítést követően veheti át az általa megrendelt termékeket hétköznap 9-16 óra között.
A futárszolgálattal történő kiszállítás a Vásárló által a megrendeléskor megadott szállítási címre történik. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy az általa megadott szállítási címen a kiszállítás időpontjában tartózkodjon olyan személy, aki a megrendelt termékek átvételére jogosult. Amennyiben Vásárló ezt nem biztosítja, minden ebből eredő kárért és költségért Vásárló felelős. A felmerülő csomagolási és szállítási költségek a Vásárlót terhelik, amelynek összege Magyarországon fix egységár, amely a mindenkori piaci árváltozás függvényében, valamint esetlegesen más szállítóval történő szállítás esetében változhat. Szállítási költségen minden olyan költség értendő, amely az Üzemeltető székhelye és a Vásárló által megadott szállítási cím közötti kiszállítás kapcsán felmerül (pl. ha szükséges behajtási engedély kiváltása, akkor annak költsége is).
6.3. Házhozszállítás
A megrendelt termék(ek) szállítása az MPL/GLS vagy a cég munkatársa futárszolgálattal történik. Az Üzemeltető az áru házhozszállításán a Vásárló által a megrendelés feladásakor kiválasztott szállítási módot érti. A szállítás költségeit a Vásárló köteles az Üzemeletető részére megfizetni a vételár megfizetésével együtt.
Szállítási költségek:
Előre utalásos fizetés esetén:
Házhoz szállítás: 1.600,-Ft
Utánvétellel történő fizetés esetén:
Házhoz szállítás: 2.200,-Ft
Sikertelen kézbesítés esetén a fuvarozó értesítést hagy a Vásárlónál, ezután a Vásárló az Üzemeltető újabb szállítási határidőt egyeztethet. Sikertelen szállítás esetén a Vásárló a szállítással kapcsolatban felmerülő valamennyi költség megtérítésére köteles, beleértve a visszfuvar költségeit is. Az újabb kiszállítás időpontja a korábban sikertelen kiszállítással kapcsolatban felmerült valamennyi szállítási költség (kiszállítás és visszaszállítás költségeinek) megtérítése után történik.
Ha a megrendelés bruttó értéke meghaladja az Webáruházban közölt aktuális értéket, akkor a szállítás díjmentes. Ez a díjmentesség jelenleg lakossági vásárlás esetén bruttó 30.000,-Ft azaz harmincezer forint, rendelési összegnél vagy ezen összeg feletti rendelés esetén irányadó. A díjmentes szállítás csak egy, a Vásárló által a megrendeléskor megadott szállítási címre vonatkozik. Amennyiben a Vásárló több szállítási címet határoz meg, akkor a díjmentes szállítással történő rendelés leadása esetén a díjmentes szállítás csak egy magyarországi szállítási címre vonatkozik. Utánvétes fizetés esetén 800 Ft felárat számítunk fel ingyenes házhozszállítás esetén.
IV. A TERMÉK ELLENŐRZÉSE
A Vásárló köteles a kiszállítás időpontjában a csomag tartalmát (a termékeket) fajta és mennyiség szerint tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén a szállítólevelet aláírni. Ezt követően a termékek fajtájával és mennyiségével kapcsolatos hiányosságokra vonatkozó reklamációkat az Üzemeltető nem fogad el. A termékek fajtájával vagy mennyiségével kapcsolatos panasz esetén a Vásárló a panaszt az MPL/GLSfutárszolgálat formanyomtatványán teheti meg.Az MPL/GLS a formanyomtatványt továbbítja az Üzemeltető részére. Amennyiben a Vásárló a kiszállításkor nem él a termékek fajtájával vagy mennyiségével kapcsolatos kifogással, abban az esetben a későbbiekben ilyen kifogással nem élhet. A termékek fajtájával és mennyiségével kapcsolatos kifogás kizárólag abban az esetben elfogadható, ha a kiszállított termékek fajtája és mennyisége eltér a Vásárló által leadott, és az Üzemeltető által visszaigazolt termékek fajtájától és/vagy mennyiségétől.
A Vásárló a termékek átvételét követően észszerű időn belül köteles elvégezni a termékek minőségi ellenőrzését, és az esetlegesen felmerülő minőségi kifogásairól az Üzemeltetőt írásban haladéktalanul értesíteni. A termék tekintetében fennálló kárveszély a terméknek a Vásárló vagy a Vásárló érdekében eljáró személy részére történő átadásával száll át a Vásárlóra.
V. ELÁLLÁS
A Vásárló jogosult a megrendelést követően, de még a megrendelt terméknek a szállítással megbízott futárszolgálat részére történő átadását megelőzően a megrendeléstől elállni. Ezt az igényét elektronikus úton, írásban jogosult jelezni az Üzemeltető I. pontban szereplő e-mail címén. Ebben az esetben a Vásárlót semmilyen költségviselés nem terheli, és nem köteles a megrendelt termékek vételárának a fizetésére, illetve a Vásárló által bankkártyával esetlegesen már kifizetett vételár visszajár részére.
Ha a kiszállítás már megtörtént, elállási joggal a Fogyasztó rendelkezik a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a terméknek,
több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított 14 (tizennégy) napon belül.
Az elállási joggal írásban lehet élni, az Üzemeltetőnek címzett nyilatkozatban. Az elállást a Fogyasztónak nem kell indokolnia. Az elállásról szóló nyilatkozatot a Fogyasztó elküldheti e-mailen, faxon, postai úton vagy futárral.
A termék(ek) kiszállítását követően történő elállásra a Fogyasztó kizárólag abban az esetben jogosult, ha azon termék(eke)t nem bontotta fel és nem használta. A termékek zárt csomagolású termékek, amelyek egészségvédelmi és higiéniás okokból a felbontást követően nem küldhetők vissza.
A Fogyasztó az elállás jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (Kormányrendelet) 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A Kormányrendelet 2. számú melléklete jelen ÁSZF 1. számú mellékletében található
Az elállás joga határidőben érvényesített akkor is, ha a Fogyasztó a nyilatkozatát a meghatározott határidő lejárta előtt elküldi. A Fogyasztó terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogával határidőn belül élt.
Elállás esetén a Fogyasztó köteles azon terméke(ke)t, amelyekre vonatkozóan a szerződéstől elállt, haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni az Üzemeltető mindenkori székhelyére. A termék(ek) visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.
Portósan feladott küldeményt az Üzemeltető nem köteles átvenni; amennyiben átveszi, jogosult a Fogyasztó részére visszatérítendő összegből levonni a termék(ek) visszaküldésével kapcsolatosan általa kifizetett összeget. A terméke(ke)t postai úton nem lehet visszaküldeni, kizárólag futárszolgálat útján, vagy személyesen lehet az Üzemeletető 2045 Törökbálint, Zengő utca 42. szám alatt található székhelyére visszajuttatni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Az elállási jog gyakorlása esetén az Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Az Üzemeltető kizárólag abban az esetben köteles a kifizetett vételár teljes összegének a visszatérítésére, amennyiben a Fogyasztó bontatlan és újraértékesítésre alkalmas, meg nem rongált csomagolású terméke(ke)t küld vissza az Üzemeletető részére.
Az Üzemeltető a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Bankkártyával történő fizetés esetén a fizetési móddal megegyező módnak az átutalással történő visszafizetés tekintendő. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Üzemeltető a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Amennyiben a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Üzemeltető nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Termék adásvételére irányuló szerződés esetén az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Nem illeti meg az Üzemeltetőt a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a Kormányrendelet 29. §-ában meghatározott esetekben. A Kormányrendelet 29.§-át a jelen ÁSZF 2. számú melléklete tartalmazza.
VI. JÓTÁLLÁS, KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG
A tájékoztatást a Kormányrendelet 3. számú mellékletében foglalt mintatájékoztató alapján adjuk meg.
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
1. Kellékszavatosság
• Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
• Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
• Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
• Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Üzemeltető költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.
• Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
• Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
• Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
• Ön az Üzemeletővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
• Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
• A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Önköteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
• Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
• Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
• Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
• Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
• Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
• A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
• Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
• Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
• Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
• Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
• A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
• A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
• Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
• Hibás teljesítés esetén a Polgári Törvénykönyv alapján az Üzemeltető jótállásra köteles.
• Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
• Jótállás alapján a jogosult igényelheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélést. A jogosult számára az igényérvényesítésre nyitva álló határidő a terméknek fogyasztó részére történő átadásától számított egy év. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Mentesül a kötelezett, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a jogszabályból eredő egyéb jogait nem érinti.
• Mikor mentesül az Üzemeltető a jótállási kötelezettsége alól?
• Az Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
VII. FELELŐSSÉG
Az Üzemeltető nem felelős semmilyen kárért vagy költségért, amely a Webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A Vásárló felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a Vásárló felelős a Webáruházhoz való kapcsolódásáért és az Üzemeltető weboldalán történő vásárlásért.
Az Üzemeltető nem felelős semmilyen kárért, amelyet a Vásárló egyéni érzékenysége vagy allergiája okozott a termék használatakor vagy azt követően. A termékek a használati útmutatóban foglaltak betartásával, a szavatossági idő lejártáig használhatók.
VIII. PANASZKEZELÉS MÓDJA, FOGYASZTÓVÉDELEM
Az Üzemeltető betartja a mindenkor hatályos fogyasztóvédelmi rendelkezéseket, különösen, de nem kizárólag a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseit.
Fogyasztóvédelmi panaszokat vagy kifogásokat az Üzemeltető alábbi elérhetőségein lehet jelezni írásban vagy telefonon keresztül:
Postacím: 2045 Törökbálint, Zengő utca 42.
E-mail:
claudiakossik[kukac]icloud[pont]comTel: 0670/624 6454
A jogszabályi előírásoknak megfelelően az Üzemeltető az írásbeli panaszokra 30 (harminc) napon belül válaszol; elutasító válasz esetén válaszát indokolja és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott ideig megőrzi. A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető írásban tájékoztatja a Fogyasztót arról is, hogy panaszával melyik hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás kiterjed továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyére, telefonos és internetes elérhetőségére, valamint levelezési címére. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy azÜzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.
Ha a fogyasztó panaszát vagy kifogását szóban teszi meg személyesen az Üzemeltetőnél, akkor azt az Üzemeletető nyomban kivizsgálja, és lehetőség szerint nyomban orvosolja is. Ha ez nem lehetséges, jegyzőkönyv felvételére kerül sor, aminek egy példánya átadásra kerül a panaszt tevőnek.
A nem személyes megtett szóbeli panasz esetén jegyzőkönyv készül, amelyet az Üzemeltető legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg elküldi a Fogyasztónak.
A területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség:
Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály (1141 Budapest, Komócsy u. 17-19.).
A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Kormányrendelet rendelkezései szerint a Vevőszolgálaton vásárlók könyve van arra az esetre, ha a Vásárló írásban kívánja megtenni a panaszt.
Panaszkezeléssel kapcsolatos további információkat az alábbi linken talál:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
IX. ADATVÉDELEM
Az Üzemeltető számára fontos a személyes adatok védelme, ezért a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat. Az Üzemeltető a jelen ÁSZF-fel összefüggésben végzett adatkezelési tevékenységéről a megrendeléskor elfogadott Adatkezelési Szabályzatban ad részletes tájékoztatást. A Vásárló kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Üzemeltető a weboldal használata során megadott adatait az Adatkezelési Szabályzatban meghatározott célokból kezelje.
1. számú melléklet
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa el az Üzemeltető részére)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………………………………………………..
A Fogyasztó(k) neve: ………………………………………………………………….
A Fogyasztó(k) címe: ………………………………………………………………….
A Fogyasztó (k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ……………………………………………………………….
2. számú melléklet
45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29.§-a értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja a Kormányrendelet 20. §-a szerinti elállási és felmondási jogát
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
A fenti 8. pontban meghatározott esetben a 20. § szerinti elállási és felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre terjed ki.